värsta quellen


Ett av mina favoritalbum.
Jag var 6år när det kom och min morbror gillade xzibit så när jag åkte bil ner till Göteborg med honom så lyssnade vi på 'Paparazzi' och enda sedan dess så har jag gillat honom.
Hade 'at the speed of life' albumet men det försvann under flytten 2004 eller något.





Dehär är Outkast debut almbum från 1994, inte många som vet att dom faktist körde straight up hiphop fram tills 1998 när både André och Big boi fick börja producera mer egen musik och bytte till lite mer soul, trip, electro inspirerat sound.
Jag tycker att det är tråkigt att dom bytte sound, visst, roses mfl är skitbra men tex 'Player's ball' från deras första album och 'Atliens' från deras andra krossar 'Roses' ganska hårt.

Men det som gör det tråkigast att dom böt stil var för att Andre 3000 är en sjukt duktig rappare och det får man ju inte bevis på lika mycket i de senaste låtarna.
De bästa rapparna i dagens läge har många, många Andre 3000 på sin top3 som bästa rappare så deras gamla musik är helt klart värd att kolla in.

Outkast - Atliens:



Outkast - Player's Ball:



Här är även en bra låt dom släppte 2000.
Outkast - B.O.B:




Min spotifyplaylist:

Spotifyplaylist
244 Tracks
17.0 Hours
100% Hiphop

http://open.spotify.com/user/big-daddy-d/playlist/2V1ssr7g8H2QidxPztXo2F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0